Eelnõuga kehtestatakse uue teadus- ja arendustegevuse korralduse seaduse terviktekst, millega nähakse ette teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni riiklik korraldus ja osapoolte ülesanded, kvaliteedi tagamise, rahastamise ning järelevalve alused. Eelnõuga reguleeritakse seaduses teadus- ja arendustegevuse kõrval ka teadus- ja tehnoloogilisel arendustegevusel põhinevat innovatsiooni.
Tööandjate keskliit tõi seadusloome protsessis korduvalt esile vajaduse ajakohastada TAIKS-i mõisteid vastavaks rahvusvahelistele tavadele, kuid paraku nende ettepanekutega arvestamata jätmine kujutab TAIE eesmärke silmas pidades endast kasutamata võimalust. Peamiseks murekohaks peame, et eelnõus defineeriti innovatsiooni liialt kitsalt – ainult teaduspõhisena, mis ei vasta rahvusvaheliste standardite (Oslo käsiraamatu ja ISO 56000) laiapõhjalisele lähenemisele. Selline mõistete erisus võib pärssida teadmussiiret ja koostööd ettevõtlusega, mistõttu tööandjad soovitasid tungivalt viia terminoloogia rahvusvahelise praktikaga kooskõlla, et tugevdada innovatsioonisüsteemi toimimist ja Eesti ettevõtete konkurentsivõimet.